16 Kasım 2007 Cuma

RUHSUZ HERİFİN KARALAMALARI -III-

"İlim kendin bilmektir!"
Belki bundan, belki ne olursam ne yaparsam yapayım tatminsizliğimden, belki süper zeka oluşumdan, belki ahmaklığımdan, ben en çok kendimi kurcalamayı seviyorum. Kurcaladıkça daha çok sorun çıkıyor gün yüzüne. Kendimi sevemiyor (yahu yeri gelmişken, ben de kullandım farkındayım ama ne demek bu kendini sevmek? Meta anlamını düşününce ilk hangi hastalıklı ruh bu kavramı çıkarmış merak ediyorum), düzeltiyorum, kendimi kötü hissediyorum ve hepimizin alışık olduğu karamsar hale, soyutlanmaya, var olanı itmeye eğilim kazanıyorum. Benim için bu durum olağan bir şey, hayatın bir parçası. Gel gör ki ben ne zaman bu durumda olsam, hayatımdaki kadınlardan hep, "hayatım kadınlar güce tapar, böyle yapma itici oluyorsun," cümlesini duyuyorum. Ben hala bunun üstüne konuşayım mı, dünyanın geri kalanı da bunda hem fikir mi, bilmiyorum ki! Bu ne demek yahu?! Kadınlar güce tapar, hooop, *flop* değiş. E ne var, ben de "Adriana Lima" istiyorum hooop hemen sen de değiş o zaman. Bir iki kadından bahsetmiyorum arkadaşlar. İstisnasız aynı laf. Nedense bu da yalan gibi sanki... Brad Pitt ve bilimum mastürbasyon malzemesi herifin karşısında da aynı cümleyi kursunlar, en azından üstünde düşüneyim. Yalancı sahtekarlar! Hem bu "güç" de ne demek? Üç adamı yere serseniz de ideolojik düşünceniz veya başka bir şey için dünyayı karşınıza alsanız da sevdiğiniz için canınızı tehlikeye atsanız da fark etmez, bu "güç" söylevi dönüyor dolaşıyor ve sizi buluyor. Evet hepsi başıma geldi, biliyorum. Nedir bu "güç"?
Ne olduğunu artık biliyorum. Sizinle de paylaşmak istedim. Bu sadece kadın-erkek ilişkileri için geçerli bir şey değil. Anneniz, babanız, arkadaşınızla da geçerli... Sakın ola karşınızdakinden daha üzüntülü, daha sevinçli, daha zeki, daha aptal, daha bilgili, daha cahil, daha cana yakın, daha sevgili, daha ilgisiz, daha cesur veya daha korkak ve en önemlisi, üstüne basarak söylüyorum en önemlisi daha ilgiye muhtaç olmayın! Olduğunuzu söyleyin, bu sorun değil onlar için. Ama gerçekten öyleyseniz ve maskeniz yüzünüzde değilse, işte bu "güç" lafı gelir sizi bulur. Ne zaman kendilerini size gerçek sevgi, gerçek hayranlık, gerçek şefkat ve gerçek ilgi göstermek zorunda hissetseler, şimdiye kadar bol keseden salladıkları yalanlarını yutmadığınızı anlasalar, "güç" derler, kafanıza kurşunu sıkar ve giderler...
Sonra vakitler geçer. "İlim kendin bilmektir!" denir. İlim kendin bilmektir... İnsan sadece bir kez aşık olur...

Hiç yorum yok: